Send password
 Forum
 Ret profil
 Hitlist
 Besked system
 Opret profil
 Online Bruger

Næste Connect
Svar #0Tankevækkende at sagsøge bestyrelsen..
Gæst
21-10-01 03:40
Vi har alle vist at hvad der skete til Connect 12 kun har været et spørgsmål om tid.
Vi andre priser os selvfølgelig lykkelige for at det ikke skete hos os, da vi jo heller ikke kan garantere 100% at der ikke bliver kopieret til vores arrangementer.
Vi kan (og gør!!) kommer med henstillinger og sætter regler mod piratkopiering, men det er så godt som umuligt at tjekke alle maskiner og hvad de laver når de er til arrangementet.

Hvis Compuclubs bestyrelse bliver dømt, så vil det give mulighed for at sagsøge Tele Danmark alle andre internetudbydere der findes, da disse jo også stiller netværk til rådighed for alle de ulovligheder der spredes via internettet! Man kunne så også forestille sig at producenterne af netværksudstyr også vil blive stillet til ansvar, da deres udstyr har været med til at distribuere disse ulovligheder.
Hvis vi skal overføre dette til noget som alle kan forstå, så vil det sige, at man sagsøger amter og kommuner fordi folk kører for hurtigt på deres veje, selvom de jo gør hvad de kan for at sætte regler og komme med henstillinger til at folk skal overholde reglerne.
Sagt helt ærligt, så er det fint at dem der begår selve ulovlighederne bliver stillet til ansvar, men tror jeg at der er nogle der ikke helt har overvejet konsekvensen, inden de udtalte at de ville sagsøge Compuclub for at stille netværk til rådighed.

Til dem som kopierer vil jeg kun sige: Stop dog jeres klynkeri, for i VED at det er ulovligt at kopiere og fordi i ikke har nogen penge gør det altså ikke mere lovligt!
Som jeg har læst et sted, så er det jo heller ikke lovligt at jeg stjæler en Ferrari fordi jeg gerne vil have sådan en, men ikke har råd til den!
Svar #1Re: Tankevækkende at sagsøge bestyrelsen..
MassMan
21-10-01 04:32
Vi har alle vist at hvad der skete til Connect 12 kun har været et spørgsmål om tid.
Vi andre priser os selvfølgelig lykkelige for at det ikke skete hos os, da vi jo heller ikke kan garantere 100% at der ikke bliver kopieret til vores arrangementer.
Vi kan (og gør!!) kommer med henstillinger og sætter regler mod piratkopiering, men det er så godt som umuligt at tjekke alle maskiner og hvad de laver når de er til arrangementet.

Hvis Compuclubs bestyrelse bliver dømt, så vil det give mulighed for at sagsøge Tele Danmark alle andre internetudbydere der findes, da disse jo også stiller netværk til rådighed for alle de ulovligheder der spredes via internettet! Man kunne så også forestille sig at producenterne af netværksudstyr også vil blive stillet til ansvar, da deres udstyr har været med til at distribuere disse ulovligheder.
Hvis vi skal overføre dette til noget som alle kan forstå, så vil det sige, at man sagsøger amter og kommuner fordi folk kører for hurtigt på deres veje, selvom de jo gør hvad de kan for at sætte regler og komme med henstillinger til at folk skal overholde reglerne.
Sagt helt ærligt, så er det fint at dem der begår selve ulovlighederne bliver stillet til ansvar, men tror jeg at der er nogle der ikke helt har overvejet konsekvensen, inden de udtalte at de ville sagsøge Compuclub for at stille netværk til rådighed.

Til dem som kopierer vil jeg kun sige: Stop dog jeres klynkeri, for i VED at det er ulovligt at kopiere og fordi i ikke har nogen penge gør det altså ikke mere lovligt!
Som jeg har læst et sted, så er det jo heller ikke lovligt at jeg stjæler en Ferrari fordi jeg gerne vil have sådan en, men ikke har råd til den!

Godt indlæg som sammenfatter de fleste relevante pointer der er blevet skrevet på det sidste. Et supplerende aspekt mht. ulovlig filkopiering:

På Internetudbydernes netværk er der flere hundredetusinde tilkoblet - året rundt. Til et større LAN er der 300 personer - i nogle få dage.
Svar #2Re: Tankevækkende at sagsøge bestyrelsen..
[sode]lord_arcan
21-10-01 05:07

Jeg vil lige kommentere at det der skete ikke var et sagsanlæg, med derimod et forbud. Forskellen er den, at forbudet stansede patiet, og modparten nu har 7 dage til at overveje om de vil sagsøge foreningen. Det skal yndermere nævnes at det IKKE er hele bestyrelsen der er blevet anklaget, men tre fra bestyrelsen, og tre af vores medhjælpere til partiet.
Svar #3Re: Tankevækkende at sagsøge bestyrelsen..
Gæst
21-10-01 05:27
Netbeduin... Vil du dermed sige at du Aldrig har haft noget ulovligt på din computer, Hverken en lille mp3, film, eller lige "prøvet et OS" som du ikke har licens til?

-For jeg må ærligt indrømme jeg ikke tror der er ret mange der med god samvittighed kan sige at de Aldrig har haft noget Ulovligt software imellem hænderne!

-Hermed siger jeg ikke at det er en god ide at kopiere ulovlige ting, for det er det da langtfra.. men jeg tror ikke på at der findes ret mange i denne debat, som har 100% ren samvittighed...
Eller er jeg den eneste der har den ide??

ThomZen
Svar #4Re: Tankevækkende at sagsøge bestyrelsen..
Gæst
21-10-01 07:09
Netbeduin... Vil du dermed sige at du Aldrig har haft noget ulovligt på din computer, Hverken en lille mp3, film, eller lige "prøvet et OS" som du ikke har licens til?

Nu er det jo ikke alt MP3 der er ulovligt - der findes faktisk en hel del der er fuldt lovligt at downloade og lytte til. Samme gælder for film - tænk bare på hvor mange trailers der findes på diverse hjemmesider for film - licens til OS ? Skal man have licens til Open Souce ? :)
Svar #5Re: Tankevækkende at sagsøge bestyrelsen..
Gæst
21-10-01 14:08

Jeg vil lige kommentere at det der skete ikke var et sagsanlæg, med derimod et forbud. Forskellen er den, at forbudet stansede patiet, og modparten nu har 7 dage til at overveje om de vil sagsøge foreningen. Det skal yndermere nævnes at det IKKE er hele bestyrelsen der er blevet anklaget, men tre fra bestyrelsen, og tre af vores medhjælpere til partiet.

Nu bliver man jo lidt nysgerrig her.
Hvad er grunden til det ikke er hele bestyrelsen de vil efter? (er det kun dem der har haft fingrerne med i Net/server delen?)

/Dennis
Svar #6Re: Tankevækkende at sagsøge bestyrelsen..
Gæst
21-10-01 14:11

Jeg kunne forestille mig den kontrakt Connect de har med Teledanmark den fraskriver Teledanmark alt ansvaret således det er Connect der står med ansvaret overfor hvad den enkelte bruge laver på internettet.
Hvorvidt connect så har en erklæring eller lignende hvor man har forsøgt at sende ansvaret videre til den enkelte bruger skal jeg ikke kunne udtale mig om da jeg aldrig har deltaget til connect.

/Dennis
Svar #7Re: Tankevækkende at sagsøge bestyrelsen..
Gæst
21-10-01 16:08
Hvis man udtaler at man mener at folk der bliver nakket med ulovligt software selv er uden om det, så er det jo ikke ens betydende med at man ikke selv ikke har haft noget på sin HD.. Men man ved jo godt hvad det kan betyde for ens fremtid. ikke?

-For jeg må ærligt indrømme jeg ikke tror der er ret mange der med god samvittighed kan sige at de Aldrig har haft noget Ulovligt software imellem hænderne!

-Hermed siger jeg ikke at det er en god ide at kopiere ulovlige ting, for det er det da langtfra.. men jeg tror ikke på at der findes ret mange i denne debat, som har 100% ren samvittighed...
Eller er jeg den eneste der har den ide??

ThomZen
Svar #8Rigtigt at overveje at sagsøge bestyrelsen
Gæst
22-10-01 11:25
Er meget enig med næsten alt hvad du skriver. Men hvad angår at TDK og CC lægger netværk til ulovlig aktivitet så tag lige og læs CC's Ababonnementsbetingelser: "...Retningslinier for brug af Cybercitys netværk

Det påhviler kunden selv at påse, at materiale som lægges op på Cybercitys servere, overholder gældende dansk lovgivning herunder straffeloven, markedsføringsloven og lov om ophavsret, og i øvrigt ikke krænker tredjemands rettigheder og Cybercitys retningslinjer. Cybercity forbeholder sig retten til at gribe ind i form af nedlukning af hjemmesider m.v. såfremt Cybercity forpligtes til dette efter dansk rets almindelige regler.

Afsendelse af e-mail gennem Cybercitys servere eller indlæg i nyhedsgrupper, må ikke, såfremt de indeholder reklamer, sendes til folk, som ikke specifikt har bedt om denne type post eller indlæg. Det er i denne sammenhæng underordnet, om den uopfordrede reklame sendes fra Cybercitys netværk.

Forsøg på ulovlig indtrængen i netværk eller udførelse af Denial of Service-angreb, er ikke tilladt. Dette omfatter - men er ikke begrænset til - portscans, mailbombing, brug af programmer som Back Orifice, NetBus, og lignende overtrædelse af disse regler kan, hvis det skønnes nødvendigt, medføre politianmeldelse.

Cybercity gør aktivt brug af metoder til bekæmpelse af spam og anden misbrug af Internettet. Der foretages spamfiltrering på Cybercitys mailservere, og der routerfiltreres i henhold til MAPS RBL. Endvidere vil Cybercity træffe de nødvendige forholdsregler i forbindelse med sikring af driften, af Cybercitys netværk. Dette kan omfatte - men er ikke begrænset til - spærring af trafik fra netværk, der skønnes at kompromittere sikkerheden i Cybercitys netværk.

Cybercity fralægger sig ethvert ansvar for ethvert tab, forårsaget af Cybercity i disse forbindelser..."

Og især: "...Abonnentens erstatningsansvar
Ved uberettiget benyttelse, misligholdelse eller anden erstatningspådragende adfærd, ifalder abonnenten erstatningsansvar overfor Cybercity efter dansk rets almindelige regler herom. I det omfang Cybercity ifalder ansvar overfor Tele Danmark eller andre tredjeparter, som følge af abonnentens adfærd, er abonnenten forpligtet til at friholde Cybercity herfor..."

Jeg er rimlig sikker på at TDK har noget der ligner det her meget (Hvis det da ikke bare er den samme grundtekst). Så derfor kan man ikke sagsøge ISP'erne, men man kan godt sagsøge CompuClub hvis man ser det nødvendigt. Jeg har aldrig set noget i den stil i de betingelser der er for at deltage til et connect.

Ja jeg ved godt at der er mange der uenige i det jeg har skrevet og jeg vil da bare lige sige her på falderebbet, at jeg ikke håber der sker CompuClub eller dennes bestyrelse noget alvorligt. HVad angår de 3 der blev taget med FTP servere, så er det jo en risiko man tager når man laver offentlige FTP'er. Deres bøder bliver omkring 60.000 - 150.000 Kr. og det svare jo til en god studiegæld. Så der er slet ikke så slemt igen. Der bliver altid snakket om million erstatninger når der er tale om piratkopiering.
 Forum hovede oversigt  Forum oversigt  Besvar besked