Send password
 Forum
 Ret profil
 Hitlist
 Besked system
 Opret profil
 Online Bruger

Næste Connect
Svar #0Hold op med jeres klynken!
Gæst
20-10-01 23:57
At warez er ulovligt kan sku da ikke komme bag på nogen. At det har taget lang før Politiet har gjort noget ved det, kommer som en overraskelse for mange, mig selv indkluderet. Folk til partiet skal da bare være heldige med at de ikke tog alle computere med som ikke havde et *nix system med sig. Hold op med at klynke og tag konsekvensen af jeres handlinger!

En helt anden ting er dem der har holdt det her party, man har vist nok pligt til at melde en forbrydelse hvis man kender til den. Så hvis du har været vidne til et bankrøveri, så skal du altså sige det til politet (og hvis i ikke læste det ovenfor, så er warez ulovligt).

Pladeselskaberne taber penge, og argumentet med "De har jo så mange penge, at de ikke kan mærke det" holder ikke i retten (det er heller ikke lovligt at røve Bill Gates, selvom han har 10 fantazilioner). Deres salg er gået lidt ned, dette kan være pga. af mange ting, men jeg har på fornemmelsen at mp3 ikke er helt uskyldig.

Bottom line er vel: Køb jeres software (eller lej videre med pirat, og klynk som små børn når i bliver opdaget med fingrene i kagekrukken).
Svar #1Re: Hold op med jeres klynken!
vlx
21-10-01 00:03
Pladeselskaberne taber penge, og argumentet med "De har jo så mange penge, at de ikke kan mærke det" holder ikke i retten (det er heller ikke lovligt at røve Bill Gates, selvom han har 10 fantazilioner). Deres salg er gået lidt ned, dette kan være pga. af mange ting, men jeg har på fornemmelsen at mp3 ikke er helt uskyldig.

Ja MP3 har måske noget af skylden, men jeg har altid købt mange CD'er dog ikke på de sidste, det er ikke fordi jeg henter det på MP3, nej det er af den simple grund at der ikke kommer ret meget godt musik.

Pladeselskaberne tør ikke komme med nogle nye navn, så de udgiver bare en masse crap med nogle teenager der ikke har en tone i kroppen. Prøv at lægge mærke til det crap de reklammer med i fjernsynes, så forstår man godt at der ikke er nogle der køber cd'er.
Svar #2Re: Hold op med jeres klynken!
Gæst
21-10-01 00:07
Ja, enig det er noget crap musik der kommer for tiden .!
Svar #3Re: Hold op med jeres klynken!
Simperfive
21-10-01 00:10
ja faktisk !

iiih jeg kan købe ne cd med 2 teenage piger der synger en masse børne sange ! hvorfedt !

jeg mener også at plade brachen burde prøve at lytte lidt mere til forbrugerne ! det er trods alt os der skal købe deres lort !

og noget af det er sku lort !
Svar #4Re: Hold op med jeres klynken!
Gæst
21-10-01 00:46
Syntes lige jeg ville komme med en observation og kommentar.

"køb jeres software" jeps den er fin jeg skal lige bruge en windows me og en office xp pro har en maskine men er i den lavt lønnede del af samfundet !!
priser er taget fra ravenholm.dk

office xp pro dk pris 5.002,00
windows me dk pris 1.450,00
samlet pris 6.452,00

og det er kun begyndelsen

så kommer der lige lidt nye spil til ungerne 4 spil a 399,00 ~ 1.600,00 oven i

så er man da igang :-))
og så fatter firmaerne ikke at deres software bliver kopieret i stor stil alle steder !!
jeg tror at alle fatter ide'en med dette

hvis nu firmaerne satte deres priser ned til noget man kunne betale sig fra så tror jeg såmænd nok der var flere der vill købe deres programmer frem for at "stjæle" dem.

det samme gør sig jo gældende med musik ned med prisen op med salget

man kommer vel til at tænke lidt på om ikke ide'en i musik brancen er gået lidt bag om dansen ! jeg tror at de "kun" ser på at der jo skal nogle penge i kassen men hvor de jo nok burde sige ok ned med prisen og lad musikken komme ud til folket men ak den verden vi lever i har "penge briller" på døgnet rundt.

Bottom line: NED MED PRISERNE
Bottom line er vel: Køb jeres software (eller lej videre med pirat, og klynk som små børn når i bliver opdaget med fingrene i kagekrukken).
Svar #5Re: Hold op med jeres klynken!
Gæst
21-10-01 01:17
Jo vist er det da rigtigt at man har pligt til at anmelde en forbrydelse, hvis man ser at den er i gang, men betyder det så ikke også at man skal anmelde TDC , Sonofon , Telia osv, osv. For de ligger jo net til alle de nørder der henter wares på nettet....

? ! ? ! ? !

At warez er ulovligt kan sku da ikke komme bag på nogen. At det har taget lang før Politiet har gjort noget ved det, kommer som en overraskelse for mange, mig selv indkluderet. Folk til partiet skal da bare være heldige med at de ikke tog alle computere med som ikke havde et *nix system med sig. Hold op med at klynke og tag konsekvensen af jeres handlinger!

En helt anden ting er dem der har holdt det her party, man har vist nok pligt til at melde en forbrydelse hvis man kender til den. Så hvis du har været vidne til et bankrøveri, så skal du altså sige det til politet (og hvis i ikke læste det ovenfor, så er warez ulovligt).

Svar #6Re: Hold op med jeres klynken!
Gæst
21-10-01 02:57
en masse "åh det er så dyrt" piveri

Har du ikke råd til din hobby, så find en anden, eller få et bedre betalt job.

Jeg vil gerne køre rundt i en Ferrari til daglig, men jeg har desværre ikke råd til en. Er det iorden hvis jeg stjæler en?

...jeg tror at alle fatter ide'en med dette

Du tror at alle fatter idéen i at stjæle? Må jeg så ikke nok få din adresse?.. Har du noget B&O eller lign.? Det har jeg nemlig ikke råd til, og så er det jo fair nok at jeg stjæler det, ikke?

hvis nu firmaerne satte deres priser ned til noget man kunne betale sig fra så tror jeg såmænd nok der var flere der vill købe deres programmer frem for at "stjæle" dem.

Ja god idé! At de så bliver nød til at fyre halvdelen af mandskabet pga. manglende indtægter er ligemeget, det giver jo bare noget dårligere software som vi kan brokke os over.

...nogle penge i kassen men hvor de jo nok burde sige ok ned med prisen og lad musikken komme ud til folket...

Heh, tænk hvis alle erhverv skulle tænke sådan, så ville der være ca. 5.300.00 arbejdsløse i Danmark om et par år.

Og til sidst, overdrivelse fremmer forståelsen. :o)

-René
Svar #7Re: Hold op med jeres klynken!
Gæst
21-10-01 07:05
Hvis i er så utilfredse med pladeselskabernes udgivelser - hvorfor så ikek bare lytte til en shoutcast.com stream ? Det er fuldt lovligt, og de har masse af ikke udgiven musik.
Svar #8Re: Hold op med jeres klynken!
Gæst
21-10-01 12:16
Orhh.. hold da op!

Sisse kan da godt synge... :)

Ja MP3 har måske noget af skylden, men jeg har altid købt mange CD'er dog ikke på de sidste, det er ikke fordi jeg henter det på MP3, nej det er af den simple grund at der ikke kommer ret meget godt musik.

Pladeselskaberne tør ikke komme med nogle nye navn, så de udgiver bare en masse crap med nogle teenager der ikke har en tone i kroppen. Prøv at lægge mærke til det crap de reklammer med i fjernsynes, så forstår man godt at der ikke er nogle der køber cd'er.
Svar #9Linix ?
Gæst
21-10-01 12:57
-snip-

... være heldige med at de ikke tog alle computere med som ikke havde et *nix system med sig.

-snip-

*nix ? Det vil sige UNIX og LiNIX ? :P
Svar #10Re: Linix ?
Gæst
21-10-01 14:06
*nix ? Det vil sige UNIX og LiNIX ? :P[/quote]
ja, Unix, linux, BSD og div andre Unix søstre.
Svar #11Re: Hold op med jeres klynken!
Gæst
22-10-01 10:06
Jo vist er det da rigtigt at man har pligt til at anmelde en forbrydelse, hvis man ser at den er i gang, men betyder det så ikke også at man skal anmelde TDC , Sonofon , Telia osv, osv. For de ligger jo net til alle de nørder der henter wares på nettet....

? ! ? ! ? !

hvis jeg får fingre i dig, så smadrer jeg dit fjæs din elendige taber.
Svar #12Re: Hold op med jeres klynken!
Gæst
22-10-01 15:27
Jeg giver dig ret i at det er til grin at klynke og snakke om at finde muldvarpen og slå ham ihjel osv. Sagen er jo ganske reel de overtrådte en lov og blev straffet mere er der ikke i det, Og mon ikke noget nær samtlige deltagere havde ulovlige mp3'er? Jeg forstår bare ikke at de kan lukke hele arrangementet og at det kan få konsekvenser for arrangørerne, så er det vel slut med netparties som vi kender dem??

Svar #13Re: Hold op med jeres klynken!
Gæst
22-10-01 18:47
[quote]Jo vist er det da rigtigt at man har pligt til at anmelde en forbrydelse, hvis man ser at den er i gang, men betyder det så ikke også at man skal anmelde TDC , Sonofon , Telia osv, osv. For de ligger jo net til alle de nørder der henter wares på nettet....

...tumpe?

Telia, TDC, Tiscali etc udbyder deres services til internetsurfing, emailing blah blah, gaming osv.. De reklamerer jo ikke med "Nu med 2mbit! Download 8 megabyte warez i minuttet! 24/7!"
Svar #14Re: Linix ?
Gæst
23-10-01 12:26
*nix ? Det vil sige UNIX og LiNIX ? :P
ja, Unix, linux, BSD og div andre Unix søstre.

Erhm, kan du ikke stave ? Eller ved du ikke hvad * betyder ? Linux slutter sgu da ikke på 'nix', det gør BSD heller ikke.
Hvis det skulle være rigtigt, skulle der stå:
*n?x og *BSD

:P:P:P
 Forum hovede oversigt  Forum oversigt  Besvar besked