![]() | ||
![]() | ||
Generelt
| Svar #0 | Opdateringer. |
| FeliX 15-07-03 20:20 | Hejsa. Dette skal ikke opfattes som en klage, men et konstruktivt forslag. Jeg synes CompuClub generalt er enormt dårlige til at holde deres webside opdateret, i hvert fald connect delen. Svar i forum kommer ikke hurtigt nok, slet ikke nu da vi er så tæt op på at connect bliver afholdt, og folk kan have tvivler de skal have svar på. Desuden generer det mig meget at betalingsstatus f.eks. ikke bliver opdateret, da man ikke ved om man har lavet en fejl ved sin indbetaling eller om det bare er jer der ikke har opdateret (men eftersom alle står som "Betalt: Nej", går jeg ud fra det er jer). Jeg ved ikke hvordan den interne struktur er blandt crew, men hvis man kunne få fordelt opgaverne lidt ud så sådanne opgaver ville blive varetaget ville det fremstå en hel del mere professionelt og være langt mere venligt mod medlemmerne. Hvis i ikke mener i er nok til at klare dette, så tvivler jeg ikke på at der findes masser af mennesker der har interesse i at hjælpe med den slags til en ellers udemærket computerklub. Jeg sidder selv på CompuClub's IRC kanal (på QuakeNet) hvor folk også ofte kommer og stiller spørgsmål uden at få svar. Dette kan man jo sige er acceptabelt nok, men at man så råder dem til at spørge i forum er jo ikke videre effektivt hvis de ikke får deres svar til tiden der. Håber mit indlæg vil blive taget op til overvejelse, og tolket som det det er - konstruktiv kritik og ikke brok. |
| Svar #1 | Re: Opdateringer. |
| vlx 15-07-03 22:35 | Dette skal ikke opfattes som en klage, men et konstruktivt forslag. Det er nok lidt fordi det er sommer og folk kan finde på at tag på ferie, på de mest underlig tidspunkter :) Desuden generer det mig meget at betalingsstatus f.eks. ikke bliver opdateret, da man ikke ved om man har lavet en fejl ved sin indbetaling eller om det bare er jer der ikke har opdateret (men eftersom alle står som "Betalt: Nej", går jeg ud fra det er jer). Vores kasser er desværre på ferie, og da det er ham der har styr på indbetalinger må det lige vent til han kommer hjem. Men bare rolig, der er der styr på det inden connect. Med hensyn til information så kommer der en nyhedsmail rundt, til alle dem der er tilmeldt, i morgen vil jeg tro. Jeg ved ikke hvordan den interne struktur er blandt crew, men hvis man kunne få fordelt opgaverne lidt ud så sådanne opgaver ville blive varetaget ville det fremstå en hel del mere professionelt og være langt mere venligt mod medlemmerne. Med hensyn til nye aktiv medlemmer har vi jo i længer tid annonceret efter det, men af dem der meldt tilbage var der ikke rigtig nogle af dem som ytrede en interesse i at være med til at tag noget af slæbet i forbindelsen med planlægningen. Problemet for de fleste af os er jo også at vi har fast arbejde siden af, så det ryger der jo en del tid med. Det skal da heller ikke være nogle hemmelighed at der til dette Connect har været en del tvivl om det overhovedet ville blive til noget. Da Esbjerg kommune har valgt at prioriter lidt anderledes med ressourcerne i fremtiden, og indtil for nogle uger siden havde vi ikke fået et endegyldig pris på lokaleleje, men vi fik det heldigvis til den gamle pris (ikke noget vi skal regne med i fremtiden). Jeg sidder selv på CompuClub's IRC kanal (på QuakeNet) hvor folk også ofte kommer og stiller spørgsmål uden at få svar. Dette kan man jo sige er acceptabelt nok, men at man så råder dem til at spørge i forum er jo ikke videre effektivt hvis de ikke får deres svar til tiden der. Jeg skal da nok personlig prøve at svare på de ting jeg kan klare, men hensyn til spil konkurrencer og lignende ved jeg ikke ret meget, men jeg kan godt prøve at rygge dem for en tidsplan. |
| Svar #2 | Re: Opdateringer. |
| FeliX 15-07-03 23:40 | Det er nok lidt fordi det er sommer og folk kan finde på at tag på ferie, på de mest underlig tidspunkter :) True, men i år er den danske sommer så dejlig, så kunne folk godt blive hjemme :) Ej, men man må jo så forsøge at fordele opgaverne lidt ud for de folk der ikke er hjemem (hvis der er folk nok til at dække dele for hinanden). Vores kasser er desværre på ferie, og da det er ham der har styr på indbetalinger må det lige vent til han kommer hjem. Men bare rolig, der er der styr på det inden connect. Okay, fair nok :) dog synes jeg her at det er endnu vigtigere end supporten, at have en der går det igennem, måske bare hver anden dag, og holder listen opdateret. Med hensyn til information så kommer der en nyhedsmail rundt, til alle dem der er tilmeldt, i morgen vil jeg tro. Det lyder godt :) Med hensyn til nye aktiv medlemmer har vi jo i længer tid annonceret efter det, men af dem der meldt tilbage var der ikke rigtig nogle af dem som ytrede en interesse i at være med til at tag noget af slæbet i forbindelsen med planlægningen. Problemet for de fleste af os er jo også at vi har fast arbejde siden af, så det ryger der jo en del tid med. Det eneste jeg har set, var at der søges crew til de forskellige ting som compo, kiosk, guard osv... Den du henviser til ? Rigtigt at arbejdet og ens normale liv kan tage en del af tiden, men derfor kunne det jo bl.a. være en fordel med flere folk. Det skal da heller ikke være nogle hemmelighed at der til dette Connect har været en del tvivl om det overhovedet ville blive til noget. Da Esbjerg kommune har valgt at prioriter lidt anderledes med ressourcerne i fremtiden, og indtil for nogle uger siden havde vi ikke fået et endegyldig pris på lokaleleje, men vi fik det heldigvis til den gamle pris (ikke noget vi skal regne med i fremtiden). Det var da trist, men sådan er der jo desværre så meget der bliver trukket hist og her. Men hvis man kigger på andre lan parties, så synes jeg da man ser en større præsentation af sponsorer end man ser i forbindelse med connect (lego var åbenbart meget gode sidste år, men deres præmier var ikke ligefrem hit). Men det kan vel ikke være helt umuligt at sætte sig i forbindelse med nogle datahandler eller andre der kunne have interesse i at markedsføre sig over for computerbrugere ? Tror det er en bedre mulighed end at sætte prisen op på entre, da den i forvejen er høj (men retfærdig). |
| Svar #3 | Re: Opdateringer. |
| vlx 15-07-03 23:57 | Det eneste jeg har set, var at der søges crew til de forskellige ting som compo, kiosk, guard osv... Den du henviser til ? Det var på forsiden indtil vi begynde at reklammer for connect http://www.compuclub.dk/foreningen/default.asp?page_id=269 Men hvis man kigger på andre lan parties, så synes jeg da man ser en større præsentation af sponsorer end man ser i forbindelse med connect (lego var åbenbart meget gode sidste år, men deres præmier var ikke ligefrem hit). Eftersom 2 fra bestyrelsen arbejder ved en af de større datahandler ved jeg at de ikke lige giver noget ved dørene, men hvis du har nogle gode ideer og kontakter til sponsorer er du velkommen til at hjælp :) |
| Svar #4 | Re: Opdateringer. |
| Boost 16-07-03 10:57 | Med hensyn til nye aktiv medlemmer har vi jo i længer tid annonceret efter det, men af dem der meldt tilbage var der ikke rigtig nogle af dem som ytrede en interesse i at være med til at tag noget af slæbet i forbindelsen med planlægningen. Problemet for de fleste af os er jo også at vi har fast arbejde siden af, så det ryger der jo en del tid med. Detaljen er også at det skal være de rigtige folk. Desværre er mange af de opgaver der skal klares ikke noget man kan sætte enhver til - f.eks. vil vi nok være ked af at give for mange adgang til vores bankkonto så de kan registrere indbetalinger. Ligeledes vil vi til mange af forberedelserne helst have folk som vi er sikre på får tingene gjort - der er ikke meget ved dem der siger at de nok skal få tingene gjort og så står man dagen før Connect og mangler både det ene og det andet. Det skal da heller ikke være nogle hemmelighed at der til dette Connect har været en del tvivl om det overhovedet ville blive til noget. Da Esbjerg kommune har valgt at prioriter lidt anderledes med ressourcerne i fremtiden, og indtil for nogle uger siden havde vi ikke fået et endegyldig pris på lokaleleje, men vi fik det heldigvis til den gamle pris (ikke noget vi skal regne med i fremtiden). Problemet med sponsorer er at hvis man ikke har kontakterne i form at forældre med foden indenfor eller lignende så kræver det uhyggeligt meget benarbejde at få de gode sponsorer. Du må heller ikke tro at vi ikke har forsøgt et antal gange men når det oftest er formålsløst så varer det ikke så længe før motivationen forsvinder og man egentlig hellere vil bruge sin tid på noget andet. |
| Svar #5 | Re: Opdateringer. |
| FeliX 16-07-03 22:09 | Detaljen er også at det skal være de rigtige folk. Desværre er mange af de opgaver der skal klares ikke noget man kan sætte enhver til - f.eks. vil vi nok være ked af at give for mange adgang til vores bankkonto så de kan registrere indbetalinger. Rigtigt nok, det er vigtigt det er folk man kan stole på og som kan forstå at stå ved deres ansvar. Men man kunne jo lade folk starte med mindre opgaver og stille og roligt tildele dem et større ansvar hvis de kan leve op til det. Problemet med sponsorer er at hvis man ikke har kontakterne i form at forældre med foden indenfor eller lignende så kræver det uhyggeligt meget benarbejde at få de gode sponsorer. Du må heller ikke tro at vi ikke har forsøgt et antal gange men når det oftest er formålsløst så varer det ikke så længe før motivationen forsvinder og man egentlig hellere vil bruge sin tid på noget andet. Ja, men på med vanten igen - det er vel ikke helt umuligt :) Er det nogen hemlighed hvor mange penge sådan et sponsorat helst skal lyde på ? Er størstedelen af über-crew ikke myndige, så hvilken rolle spiller forældrerne ? |
| Svar #6 | Re: Opdateringer. |
| FeliX 16-07-03 22:11 | Det var på forsiden indtil vi begynde at reklammer for connect. Okay, det har jeg åbenbart overset. Eftersom 2 fra bestyrelsen arbejder ved en af de større datahandler ved jeg at de ikke lige giver noget ved dørene, men hvis du har nogle gode ideer og kontakter til sponsorer er du velkommen til at hjælp :) Som jeg spurgte Boost om, kan man få noget at vide om hvilke ressourcer der er brug for og i hvilken mængde ? |
| Svar #7 | Re: Opdateringer. |
| faetter 18-07-03 12:40 | Hej Felix, så kan jeg da lige meddele at indbetalinger til Connect er blevet registreret :-) |
| Svar #8 | Re: Opdateringer. |
| clemme 18-07-03 14:50 | Ja, men på med vanten igen - det er vel ikke helt umuligt :) Er det nogen hemlighed hvor mange penge sådan et sponsorat helst skal lyde på ? Det er ikke så meget det at man er myndig eller ej, det er det at man har foden indenfor i et eller andet selskab. Det er jo trods alt lidt nemmere at få en 34Mbit linie hvis en af bestyrelsesmedlemmerne har en far/onkel/whatever der der direktør for TDC Internet. Det kunne jeg i hvert fald forestille mig :) |
| Svar #9 | Re: Opdateringer. |
| FeliX 19-07-03 10:53 | Ja det har jeg bemærket, det er super :) Hej Felix, |
| Forum hovede oversigt Forum oversigt Besvar besked | |