![]() | ||
![]() | ||
Internet/software
| Svar #0 | divx5.0 |
| clemme 05-03-02 22:40 | Hmm har lige prøvet at lave en mpg film på ca 30mb om til divx5.0 med virtualdub, divx filmen fylder hele 19mb mere. Det er vel og mærke den gratis version (uden ADS) jeg bruger, så ser det ud til at man skal finde sig i reklamer eller bruge 30$ på at købe det hvis man vil have noget ordentligt... |
| Svar #1 | Re: divx5.0 |
| vlx 06-03-02 07:23 | Hmm har lige prøvet at lave en mpg film på ca 30mb om til divx5.0 med virtualdub, divx filmen fylder hele 19mb mere. Det er vel og mærke den gratis version (uden ADS) jeg bruger, så ser det ud til at man skal finde sig i reklamer eller bruge 30$ på at købe det hvis man vil have noget ordentligt... Størelsen afhænger jo en del af hvorfor en bitrate du valgte, mpeg-1 er jo ikke lige det bedste udgang matriale. Prøvede selv at grap lidt fra fjernynet igår, jeg gemmte det hele i mpeg-2 i en meget høj bitrate (1 gb for 25 min). Det blev til 170 mb i divx5.0 med variabel bitrate, det er da helt på højde med den gamle codec. Jeg prøver lige at encode det igen med 5.0 pro i aften, bare lige for at se hvor stor forskellen er. |
| Svar #2 | Re: divx5.0 |
| Gæst 06-03-02 16:20 | Hmm har lige prøvet at lave en mpg film på ca 30mb om til divx5.0 med virtualdub, divx filmen fylder hele 19mb mere. Det er vel og mærke den gratis version (uden ADS) jeg bruger, så ser det ud til at man skal finde sig i reklamer eller bruge 30$ på at købe det hvis man vil have noget ordentligt... Jeg prøvede bare med std. indstillingerne i divx5,0 ligesom jeg plejede at bruge std indstillingerne når jeg encodede i 4,12 (med virtualdub) |
| Forum hovede oversigt Forum oversigt Besvar besked | |