Send password
 Forum
 Ret profil
 Hitlist
 Besked system
 Opret profil
 Online Bruger

Næste Connect
Svar #0Positiv respons fra advokat
Spawn
26-11-01 18:40
Jeg har nu igen fået svar fra min advokat, efter han nu har set alle breve.
Der kan læses et kort resume på http://www.sfdn.judoo.dk under debat.
Hvis folk ønsker mere information, er de mere end velkomne til at kontakte mig på spawn@fscl.dk

MVH
Spawn | Dennis K. Pedersen
Svar #1Re: Positiv respons fra advokat
Spawn
28-11-01 19:45
Her er så brevet fra advokater:

Vedr.: AntiPiratGruppen

I fortsættelse af vor telefonsamtale forleden, skal jeg hermed vende tilbage til sagen som aftalt.

Det er min opfattelse at det fremsatte erstatningskrav skal afvises, og dermed skal det tidligere fremsatte forligstilbud også afvises.

Såfremt modparten skal kunne gennemføre et erstatningskrav mod dig - og andre - forudsætter det, at de kan føre bevis for hvad du har været i besiddelse af ikke lovligt materiale, og dernæst forudsættes det, at de kan føre bevis for at der er nogen der har lidt et tab. Det sidste tror jeg bliver vanskeligt. Det første vil de utvivlsomt forsøge ved at fremlægge det materiale, der er fremsendt til dig, men det er min opfattelse at dette materiale er ubrugeligt under en evt. retssag, da der er tale om såkaldt ensidigt indhentede bevismidler, og det kan normalt ikke bringes i anvendelse.

Situationen vil formentlig herefter være den, at alle måske nok ved at de har været i besiddelse af noget materiale, som måske ikke var helt legalt, men at modparten ikke kan føre det fornødne bevis herfor.

Dem der har skrevet under på forligsaftalen, er efter min mening slet ikke bundet af den, og de vil derfor meget nemt kunne slippe ud af den igen.

Jeg vil dog i alle tilfælde foreslå at vi iværksætter en samlet indsats mod modparten, og jo flere du kan få med på den ide, jo billigere vil det også blive rent omkostningsmæssigt. Jeg vil derfor foreslå at du foreslår de øvrige at de kontakter mig. Jeg er i Ålborg hele dagen den 29.ds., men jeg er tilbage på kontoret den 30.ds.

Med venlig hilsen

Ole Schmidt
os@dk-advokater.dk

MVH
Spawn | Dennis K. Pedersen[/quote]
 Forum hovede oversigt  Forum oversigt  Besvar besked