Send password
 Forum
 Ret profil
 Hitlist
 Besked system
 Opret profil
 Online Bruger

Næste Connect
Svar #0Ransagningskendelse!!!
FREEky001
03-11-01 12:43
Hej Netvenner

Er der nogen der helt konkret ved hvad det kræver for at fogeden eller politiet kan få en ransagningskendelse hjem til en selv????

PS. Skriv helst kun hvis i ved noget om det.

På forhånd tak
Svar #1Re: Ransagningskendelse!!!
Gæst
03-11-01 12:45
for en kendelse skal de snakke med en dommer og helst have en form for bevis eller mistanke at fremlægge for dommeren.

Men fogeden er vist som en levende domemrkendelse og kan gå ind uden =(
Svar #2Re: Ransagningskendelse!!!
Gæst
03-11-01 13:11
Du skriver at fogenden vist er, er der nogen der ved noget konkret om dette?

for en kendelse skal de snakke med en dommer og helst have en form for bevis eller mistanke at fremlægge for dommeren.

Men fogeden er vist som en levende domemrkendelse og kan gå ind uden =(
Svar #3Re: Ransagningskendelse!!!
Gæst
03-11-01 14:06

En anden var så venlig at oplyse en rigtig god side nemlig: www.bender.dk

Det direkte link er: http://www.bender.dk/artikler/ophavsret/ophavsret.htm

og så gå ind under
"Nye bevissikringsregler ved immaterialrettighedskrænkelser 06.04.01"

Her står der at de skal sandsynliggøre at du enten tjener penge på kopiering (som led i erhvervsvirksomhed)
eller "i ikke ubetydeligt omfang"
Hvilket jeg tolker som RET meget...

Jeg ville ikke mene at de kan sandsynliggøre at du har piratkopier "i ikke ubetydeligt omfang" bare fordi du har været til netparty.
Jeg ville mene at de skal have været inde på din harddisk og kigge. Og så må du selv finde ud af om de har haft mulighed for det (fx ved delig af filer i windows eller ftp hvor du har brugt offentligt kodeord eller intet kodeord)
Hvis de har været inde på din computer på anden måde må det have været nødvendigt for dem at hacke sig hvilket jo er ikke er lovligt, og en ransagning vil derfor heller ikke være det.

Jeg vil lige oplyse at ovenstående er skrevet udfra den henviste side og sund fornuft, men nu er der jo ikke alting i jura der er sund fornuft.

Rufus
Svar #4Re: Ransagningskendelse!!!
Gæst
03-11-01 21:47
Hejsa..

En ransagningskendelse kan kun fås, hvis der ligger meget klare beviser på at der er forgåret ulovligheder på din bopæl, eller at du er i besidelse af dette. Et klart bevis kan også være et vidne, som personligt kan vidne imod dig i retten. Et anonymt tip eller en mistanke, kræver at den mistænkte bliver underrettet (skriftligt) først, før de kan kommer på "besøg".

Dette ved jeg fordi min kærestes søster fik et brev først, fordi at "stikkeren" ville være anonym.
Jeg ved så ikke om "vores muldvarpe" og SS er nok til at få en kendelse.
Men for en sikkerheds skyld -skulle I have noget ulovligt ligende, så fjern det !!

Z
Svar #5Re: Ransagningskendelse!!!
Gæst
05-11-01 09:21

En anden var så venlig at oplyse en rigtig god side nemlig: www.bender.dk

Det direkte link er: http://www.bender.dk/artikler/ophavsret/ophavsret.htm

og så gå ind under
"Nye bevissikringsregler ved immaterialrettighedskrænkelser 06.04.01"

Her står der at de skal sandsynliggøre at du enten tjener penge på kopiering (som led i erhvervsvirksomhed)
eller "i ikke ubetydeligt omfang"
Hvilket jeg tolker som RET meget...

Jeg ville ikke mene at de kan sandsynliggøre at du har piratkopier "i ikke ubetydeligt omfang" bare fordi du har været til netparty.
Jeg ville mene at de skal have været inde på din harddisk og kigge. Og så må du selv finde ud af om de har haft mulighed for det (fx ved delig af filer i windows eller ftp hvor du har brugt offentligt kodeord eller intet kodeord)
Hvis de har været inde på din computer på anden måde må det have været nødvendigt for dem at hacke sig hvilket jo er ikke er lovligt, og en ransagning vil derfor heller ikke være det.

Jeg vil lige oplyse at ovenstående er skrevet udfra den henviste side og sund fornuft, men nu er der jo ikke alting i jura der er sund fornuft.

Rufus

Jeg takker for det fyldestgørende svar
 Forum hovede oversigt  Forum oversigt  Besvar besked