![]() | ||
![]() | ||
Næste Connect
| Svar #0 | Bevismateriale ?!? |
| [SoDE]Mini-Me 29-10-01 19:12 | Desværre kunne jeg ikke deltage til Connect 12. Men da jeg står nogle af deltagerne samt folk i foreningen meget tæt, syntes jeg lige at jeg ville smide mit point of view. I henhold til artiklen, http://www.computerworld.dk/default.asp?Mode=2&ArticleID=12449, på computerworld. Har jeg flg. svar! Hvor er det lige bevismaterialet ligger??? Da brevene ik er nået frem endnu kan jeg ik pointere hvad de indeholder. Men hvis de ikke indeholder bevismateriale på at jeg der er udført piratkopiering, hvorfor er det så lige man skal skrive under? Det fører da hen imod noget der ligner, har du ståjlet slik i Bilka sidste weekend? Hvis ja, skriv her og her og du kommer af med 100000 kr. !! Hvis nej, jamen undskyld ulejligheden !! REND MIG !! Der er jo nok nogen som er dumme nok til at skrive under fordi de føler sig truet på en eller anden måde. Men lige frem at bekende uden bevismateriale!! NEJ !! På ingen måde vil jeg erkende mig skyldig fordi at de, antipiratgruppem MÅSKE tror de har noget bevismateriale som holder i retten. Men hvor hurtig kan man fake et printscreen?? og hvor nemt ? Pieace of cake for nogen som ligger inde med noget fotobehandlingsprogram. Men igen skal man ik have lov til at have filer kaldet britney.mp3 på sin computer??? Nå det skal man så ik, eller det er da i hvert fald det APG er ude efter !!! Man må ik have filer kaldet, mp3, mpeg osv. på sin computer HVIS de altså hedder PeralHarbour.mpg? Hvem siger at det ik er en trailer i MEGET god kvalitet? Mener ik at det er forbudt at lave kopier af div. trailers osv. !!! Må man ik have mp3 filer på sin computer som er sunget af sin søster, britney ? Hvis det er grundlag for erstatningskrav !! Hvor står vi så ? Jeg er IMOD piratkopiering INDEN for et hvis omfang. Det er da klart at MUSIKBRANCHEN taber penge på kopieringen !! Men hvad med kunstnerne ? Hmmm de får vel ligeså få penge som altid !! Derfor ser de fleste kunstnere i dag også markedet på internettet og er det i realiteten ikke det pladeindustrien prøver at stoppe?? For pludselig hvis man kan købe sine ynlingsnumre på internet for 5 - 10 kr. uden afgift!! Hvem vil så ik hellere det istedet for at skulle ud og smide 150 kr. for en cd som alligvel er 70 - 80 % beskattiegt af div. afgifter som går til pladeindustrien ? Ik' MIG !!! Det er synd men pladeindustrien må se at løbet er kørt for deres vedkommende. Og i øjeblikket er de bare ved at køre en skræk kampagne mod små kopister for at skabe skræk og rædsel blandt folk!! 90 - 95 % af de kopister som APG mener har foretaget ulovligehandliger sælger jo ingen gang det de har fået hentet!! Det er til privatforbrug!! og KUN fordi at en cd'er koster WAY to MUCH i butikkerne !! Jeg syntes det er lamt at APG er synket så lavt som det de har gjort !! I stedet for at bruge lidt mere tid på at fange PIRATER !! som tjener guld på at sælge cd'er !! Men nååå ja det er jo lidt for besværligt, det kunne være de skulle bruge mere end et par timer på det !! Lige et par afsluttende kommentare. Hvis man hænger CompuClub op på den piratkopiering som er sket til Connect 12!! Så skal man vel også ud og anklage TDC, CC og Tiscali, for mon ik de bare har den mindste mistanke når en person tegner et abbonement på 2 mbit / 512 kbs til den private hustand! Hvad regner de med at personen skal bruge den linie til? Live Stream BIG Brother?? Tror jeg næppe !! Men igen det er jo nok også en ALT for stor opgave for APG at skulle til at hænge firmaer som har FLERE penge end dem op på såen nogle ting!! Hmmm der er sikkert nogle som er blevet lidt harme over min mening. Tjaa hvad kan jeg sige? Take it or leave it for jeg ændre den ikke !! Og til alle jer som får tilsendt et brev en af de kommende dage, GET GRIP, hvis alle står sammen så ender det nok i vasken for APG og ville det ik være en skam? Nu hvor de har brugt så meget tid og fået så meget medieopsigt ?? NAaa det syntes jeg ikke!! Fred være med jer // SoDEMini-Me |
| Svar #1 | Re: Bevismateriale ?!? |
| Spawn 29-10-01 19:18 | Jeg kan kun give Mini-Me 100% ret... Bliver spændende at se om de fælder nogen på den her måde, og hvis ikke hvad de så vil gøre, få de enkelte fogeder i de enkelte kommuner ud og ransage folks computere... De tror da ikke selv på de finder noget nu? Men dem om det.... vi får se om vi får pot i morgen! |
| Svar #2 | Re: Bevismateriale ?!? |
| Gæst 29-10-01 19:26 | - altså - hvis man skal tage det de skriver i den artikkel fra computerworld, 100% alvorligt, så kommer 320 nørder til at lyde noget i stil med: "Hej jeg hedder anders, jeg er 17år, og pirat - men jeg gør det ALDRIG igen !!.. her en en million ; ( " - jamen hvor er det da bare nedern ;( //nrg |
| Svar #3 | Re: Bevismateriale ?!? |
| Gæst 29-10-01 20:16 | - altså - hvis man skal tage det de skriver i den artikkel fra computerworld, 100% alvorligt, så kommer 320 nørder til at lyde noget i stil med: "Hej jeg hedder anders, jeg er 17år, og pirat - men jeg gør det ALDRIG igen !!.. her en en million ; ( " Well, hvis jeg fik sådan et brev ville jeg gøre følgende: - Forlange at se det bevismateriale der skulle dømme mig (hvis det ikke følger med brevet). - Derefter ville jeg rådføre mig med en advokat, hvor jeg ville få svar på om deres beviser overhovedet holdt i en retsag. Jeg er personligt meget spændt på at se deres såkaldte beviser. Desuden er jeg MEGET spændt på at se hvordan de vil dømme CC for medvirken til Pirat-virksomhed ved at stille netværk til rådighed. Hvis de bliver dømt på det, så kan de jo næsten lukke samtlige netparties i hele DK, hvis de ikke udformer en 'kontrakt' som man skal underskrive ligesom Madcow har gjort. Som sagt, så glæder jeg mig til denne sag, som jeg personligt synes har baget præg af underlige retsanklag osv. Men nu må vi se om de kloge kan se noget mere sammenhæng i tingene end jeg kan. (Hvilket de helt sikkert kan ;)) -Azo |
| Svar #4 | Re: Bevismateriale ?!? |
| AW-Wolverine 29-10-01 20:56 | Wow.... Aldrig har jeg hørt en komme med så slående en korrekt kokmmentar til det der er sket... Alle dine pointer er 100% korrekte og for at være ærlig er det sq da ikke kun musikbrancen som burde sænke priserne... Måske kunne microsoft sælge en del mere hvis de evt. satte prisen ned på deres ellers okay produkter.. Mine holdninger passer 100% overens med Mini-me's og jeg siger bare "Halliluja, heard my brother" Håber vi snart kommer over denne kedelige episode... |
| Svar #5 | Re: Bevismateriale ?!? |
| Gæst 30-10-01 10:54 | SodeMini-Me , AMEN MY BROTHER..... Godt skrevet! Jeg tænker bare lige lidt højt nu! Bevis materiale???? Hvis man engang har downloaded noget, som faktisk var ulovligt og man så sletter det igen. er man så uskyldig eller skyldig? Ja, vi ved jo alle hvad AGP mener! |
| Svar #6 | Re: Bevismateriale ?!? |
| nero 30-10-01 15:38 | enig 100% du har mange gode idèer. vi bliver næsten nødt til at stå sammen på det her. hvis først der er et par stykker der begynder at bekende, kan de jo måske også finde på at stille flere krav (f.eks. udlevering af andre). det kan gå hen og gå helt galt! Og for at være helt ærlig koster det ikke pladeindustrien særlig meget. hvor mange har lige piratkopier fra kunstnere der ikke har særlig mange penge og kun lidt succes. Og selv hvis kan det kun hjælpe med at fremme kunstnerens musik og måske få den spredt blandt mennesker, og måske, kun måske er der en eller anden der hører musikken på en vens pc eller sådan noget og tænker "hey det vil jeg have". og så genere det nok ikke britney så meget, at hun tjæner de 3 milioner mindre om året. Power to the pc's!!!!! |
| Svar #7 | Re: Bevismateriale ?!? |
| Gæst 02-11-01 13:53 | Du er uskyldig til andet er bevist.... så i gang med BCWipe ... SodeMini-Me , AMEN MY BROTHER..... |
| Forum hovede oversigt Forum oversigt Besvar besked | |